Видео занятие на тему Образование, наука, СМИ.
Слайды:1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16
11. Video

Concentrate on listening to the audio. If necessary make notes. On the next page you will see the transcript of the audio.

Try to understand the text from the first listening.

If you didn't understand something, listen to the text one more time.

Drag the words to complete the sentences from the video.

1.When it ____to innovators James Dyson is_____.

2.How did Dison push the______ of innovation and technology?

3.We have many exports to_______every_______of the performance of these machines.

4.How do you meet the_____of the international________?

5.It _____up nicely as a hair dryer too.

6.We are looking to_______fantastically exciting products.

Подсказка

Перевод задания к слайду и Правильные ответы:

Прослушайте аудиозапись максимально сконцентрировано. При необходимости делайте пометки. На следующем слайде Вы увидите текст (transcript) к аудио.

Перевод комментария к слайду:

Постарайтесь понять общий смысл отрывка с первого раза.

Если это не получилось или есть моменты, которые Вы не совсем поняли, прослушайте отрывок еще раз.

Вставьте пропущенные слова.

Answers

1.comes, world-class

2.boundaries

3.optimise, aspect

4.needs, market

5.doubles

6.lunch